A Plathanus
Situada em Florianópolis, a Plathanus está no mercado desde 2014. Em um momento de inspiração, os sócios-fundadores conceberam toda a ideia e o plano de negócios por trás da empresa em incríveis 4 horas! Está entre as melhores empresas de desenvolvimento da América Latina e já impactou mais de 1000 negócios em 15 países. Atendem clientes de médio porte e pretendem ampliar seu alcance para empresas de grande porte.
[EN] Located in Florianópolis, Plathanus has been in the market since 2014. In a moment of inspiration, the founding partners conceived the entire idea and business plan behind the company in an incredible 4 hours! It is among the best development companies in Latin America and has already impacted more than 1000 businesses in 15 countries. They serve medium-sized clients and intend to expand their reach to large companies.
Estratégia de Marca
Em nossas dinâmicas de DNA e entrevistas com clientes, mapeamos as principais entregas de valor da Plathanus: colaboração e muito envolvimento. Então partimos para o desenvolvimento estratégico. Foram definidos quatro pilares que sustentam a plataforma de marca da Plathanus:
[EN] Brand Strategy: In our DNA dynamics and interviews with clients, we mapped out Plathanus’ main value propositions: collaboration and strong engagement. We then moved on to strategic development, defining four pillars that support the Plathanus brand platform: Intelligence, Courage, Commitment, Cooperation.
Tagline
De forma leve e colaborativa, a empresa acredita em desenvolver pessoas para desenvolver o mundo. Com a tagline (Des)envolvimento de verdade, a Plathanus reforça seu compromisso genuíno em envolver e desenvolver ideias, pessoas e negócios.
[EN] In a gentle and collaborative way, the company believes in developing people to develop the world. With the tagline “(Des)envolvimento de verdade”, Plathanus reinforces its genuine commitment to involving and developing ideas, people, and businesses.
Identidade Visual
A complexidade da marca anterior dificultava sua compreensão. Ela não era suficientemente simples e pregnante, o que prejudicava o interesse e a identificação das pessoas com ela. Também era necessário que o universo visual deixasse mais claro em que mercado a marca atua. Como solução, desenvolvemos um símbolo que empresta caracteres da linguagem de programação e ilustra o envolvimento. Ao mesmo tempo, representa metaforicamente a árvore que dá nome a empresa, fechando a ideia de “envolver para desenvolver”. A tipografia do logo, sólida e imponente, chega para marcar o novo momento. A paleta de cores é visualmente atrativa, exala autoconfiança e ajuda a identificar o que a empresa faz. As ilustrações e os elementos digitais criam composições seguindo o conceito de humanização e tecnologia.
[EN] Visual Identity: The complexity of the previous brand made it difficult to understand. It was not simple or memorable enough, which hindered people’s interest and identification with it. It was also necessary for the visual universe to make it clearer which market the brand operates in. As a solution, we developed a symbol that borrows characters from programming language and illustrates engagement. At the same time, it metaphorically represents the tree that gives the company its name, closing the idea of “engaging to develop”. The typography of the logo, solid and imposing, marks the new moment. Their color palette is visually attractive, exudes self-confidence, and helps identify what the company does. New illustrations and digital elements create compositions following the concept of humanization and technology.